Korta drag.

Nära midnatt igår stapplade jag in i min lägenhet igen. Jag är hemma efter en otroligt märklig, rolig, udda, mysig tid i Stockholm. Stockholms län snarare. Det blev några dagar spenderade i Bålsta.

Korta drag. Onsdagkväll blev bilåkandets kväll och tekoppen dracks tillsammans med morfar som jag inte träffat på länge. Torsdagen blev övertalningens vinnande dag och jag hoppade av i Uppsala istället för Stockholm. Mötte upp med Sofy och Cristoffer. Vi fick oss en guidad tur och har nu sett allt som Bålsta kan erbjuda. Allt. Fredag blev Stockholm. En mysig, trevlig dag. En omtumlande, jobbig dag. Satte mina fötter på Kungsholmens mark och Gustavs humbla boning. Lördagen blev jag-har-världens-sämsta-lokalsinne-och-är-så-jävla-vilse-dagen. Knatade runt i staden med Sofie och Mickan. Träffade Mathildahjärtat. Gick på bio. Satt på en parkbänk. Letade gator. Letade efter Limerick på rådmansgatan. Hittade det inte, men blev så småningom upphittad själv. Hade en riktigt trevlig kväll med Gustavs gäng. 9 okända grabbar och 1 okänd tjej. Någon frågade vem jag var, Åre kom på tal och tio sekunder senare insåg jag att vi var släkt. Våra pappor är kusiner. Vi har aldrig träffats förut. Det var sjukt. Riktigt riktigt sjukt. Söndagen blev tillbaka till Bålsta. Måndagen var en av de mysigaste dagarna på länge. Det var sommar. Sofie kom till oss på kvällen och tisdagen blev Uppsala och tågåkandets dag. Det var också Tradera-panik-dag. Men det var ganska roligt det med. Nu är jag hemma och undrar vad det ska vara bra för.


Kommentarer
Postat av: AMANDA

hahaha du och ditt lokalsinne alltså! går det att träna upp sånt?

2009-05-27 @ 13:28:47
URL: http://amandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0